تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور اوکراین: ما فقط یک دشمن داریم

  • کد خبر: ۱۹۹۹۹۷
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
رئیس‌جمهور اوکراین: ما فقط یک دشمن داریم
رئیس‌جمهور اوکراین طی گفت‌وگویی اختصاصی با تلویزیون فاکس نیوز به مسائل مختلفی از جمله کمک‌های دولت جو بایدن و جنگ با روسیه پرداخت و تاکید کرد که «اوکراین فقط یک دشمن دارد.»

به گزارش شهرآرانیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با حضور در برنامه «اسپشال ریپورت» به «برت بِر» خبرنگار سرشناس فاکس‌نیوز و مجری این برنامه گفت که مسئله کمک به اوکراین یک مسئه مالی نیست بلکه یک مسئله «اخلاقی» به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به اظهارات «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: کمک به اوکراین فقط مسئله ارائه بودجه به این کشور نیست بلکه مسئله اخلاقی در میان است.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، مایک جانسون که روز سه‌شنبه با ولودیمیر زلنسکی در واشنگتن دیدار کرد، گفت که هنوز معتقد است آمریکا باید در وهله نخست به وضعیت مرز‌های خود رسیدگی کرده و سپس به فکر حمایت از اوکراین باشد.

زلنسکی در ادامه گفتگو با تلویزیون فاکس نیوز بیان کرد: می‌دانم که شما چالش‌ها و مشکلات داخلی خود را دارید و آن‌ها زیاد هستند، اما من فکر می‌کنم که ایالات متحده کشور عظیمی برای مدیریت این مشکلات پیچیده می‌باشد و می‌داند که چگونه موفق شود و چگونه جنگ‌ها را در سراسر جهان متوقف کند.

او مجددا با تاکید بر تداوم حمایت‌ها از اوکراین تصریح کرد: فکر می‌کنم این مسئله بسیار مهم است که زمان را بیهوده تلف نکنیم و حمایت از اوکراین بسیار حائز اهمیت است. ما در دریای سیاه موفقیت خوبی را از خود نشان دادیم. واقعا عملیات بسیار دشواری بود و اکنون ما مسیر غلات را ایجاد کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین ادعا کرد: روسیه نفوذی بر این مسیر ندارد و ما اکثر ناو‌های روسی را که در آب‌های ما و نزدیکی کریمه مستقر بودند، نابود کریم. این اتفاق بسیار خوبی بود و فکر می‌کنم نتیجه بزرگی به همراه دارد.

ولودیمیر زلنسکی در ادامه ادعاهایش با اشاره به گروه واگنر به رهبری «یوگنی پریگوژین» که در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داد، افزود: ما حدود ۲۰ هزار سرباز واگنر را نابود کردیم. کار سختی بود، اما فکر می‌کنم مهم‌ترین چیز این است که متوجه شویم در این مدت روسیه هیچ روستایی از اوکراین را به کنترل خود درنیاورد.

وی در پایان این مصاحبه گفت: ما فقط یک دشمن داریم و آن پوتین است. ما حقیقتا از دموکراسی و از آزادی دفاع می‌کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از دیدار با رئیس‌جمهوری اوکراین پشت در‌های بسته، گفت که هنوز بر شروط خود برای تصویب بودجه حمایتی برای اوکراین تأکید دارد و تا زمان برآورده‌شدن آن‌ها اوکراین کمکی دریافت نخواهد کرد.

به‌طور کلی کنگره آمریکا برای موافقت با درخواست بایدن برای حمایت از اوکراین، دو شرط دارد. نخست اینکه کاخ سفید در لایحه سند امنیت ملی خود به اندازه کافی به امنیت مرز‌های ایالات متحده توجه داشته باشد. شرط دیگر کنگره این است که واشنگتن یک استراتژی ملموس و شفاف ارائه کند که نشان دهد تصویب ده‌ها میلیارد دلار بودجه مضاعف برای اوکراین، چطور قرار است به پیروزی این کشور کمک کند و روند نظارت بر مصرف این بودجه‌ها در اوکراین چیست.

در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است، همچنان قصد دارد به این جنگ ادامه دهد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->